بررسی و کاهش پینگ اینترنت شاتل

راهنمای جامع برای بهبود کیفیت اینترنت و رفع مشکلات اینترنت شاتل

تست رایگان کاهش پینگ نامحدود

مشکلات رایج کاربران اینترنت شاتل

از جمله مشکلات رایجی باعث افزایش پینگ و پایداری اینترنت کاربران شاتل می شود عبارتند از:

رفع مشکل نویز اینترنت شاتل

  1. بررسی نویز خط: از دستگاه تلفن خود استفاده کنید و صدای نویز یا خرخر را بررسی کنید. در صورت وجود نویز، ممکن است نیاز به استفاده از یک اسپلیتر با کیفیت داشته باشید.
  2. اتصالات را بررسی کنید: اطمینان حاصل کنید که تمامی اتصالات سیم‌ها و سوکت‌ها سالم و به درستی متصل هستند.
  3. استفاده از اسپلیتر: یک اسپلیتر با کیفیت نصب کنید تا از تداخل سیگنال‌های تلفن و اینترنت جلوگیری کنید.
  4. تماس با پشتیبانی: اگر مشکل حل نشد، با ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) خود تماس بگیرید.

بررسی برنامه های پس زمینه و بستن آنها در صورت استفاده از پهنای باند

  1. نحوه پیدا کردن برنامه های پس زمینه: Task manager را باز کنید و پردازش ها را بر حسب network مرتب کنید به طوری که پر مصرف ترین پردازش ها در بالا قرار گیرد و اگر برنامه ای میزان بالایی از پهنای باند شما را درگیر کرده است آن را غیرفعال کنید.
  2. نحوه بستن برنامه های پس زمینه: بعد از پیدا کردن پردازش پر مصرف و انتخاب آن با زدن گزینه End Task آن را غیرفعال کنید. توجه داشته باشید بستن بعضی از سرویس های ویندوز ممکن است باعث ناپایداری ویندوز شود.

رفع مشکل سرعت پایین اینترنت شاتل

  1. نویز خط: یکی از دلایل اصلی مشکل سرعت کاربران اینترنت شاتل نویز خط است که در بالا به آن اشاره شد.
  2. ارتباط wifi: در صورتی که از ارتباط وای فای برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید در نزدیک ترین نقطه ممکن به مودم قرار بگیرید و سعی کنید مانعی بین شما و مودم نباشد. در صورت امکان از اتصال کابلی استفاده کنید که به شدت تاثیر گذار خواهد بود.
  3. مقدار نامناسب MTU: یکی از عواملی که می تواند سرعت اینترنت شما را بهبود ببخشد تنظیم درست مقدار MTU است که در این مقاله به صورت کامل آن را توضیح داده ایم.
  4. تماس با پشتیبانی: اگر مشکل حل نشد با پشتیبانی شاتل تماس بگیرید و مطمئن شوید که اینترنت با سرعت مناسب تهیه کرده اید و از آنها بخواهید سرویس شما را بررسی کنند.

تنظیم Channel Mode بر روی Fast mode

  1. نحوه مشاهده وضعیت فعلی Channel Mode :کاربران اینترنت Adsl می توانند با مراجعه به تنظیمات مودم خود و در قسمت status یا Adsl Driver وضعیت فعلی Channel Mode را مشاهده کنند
  2. نحوه تنظیم Channel Mode بر روی Fast:برای تغییر این گزینه شما باید حتما با پشتیبانی اینترنت شاتل تماس بگیرید و از انها در خواست کنید در صورت امکان و کشش خط این گزینه را برای شما تغییر دهند که تاثیر بسیار زیادی بر پینگ شما خواهد گذاشت

لینک‌های مرتبط

برای بهبود کیفیت خط تلفن و اینترنت خود، مطالب زیر را نیز بررسی کنید: