مشکلات رایج کاربران اینترنت همراه اول
از جمله مشکلات رایجی باعث افزایش پینگ و پایداری اینترنت کاربران همراه اول می شود عبارتند از:
- فاصله تا دکل مخابراتی همراه اول
- موانع زیاد بین مودم و دکل مخابراتی همراه اول
- استفاده برنامه ها در پس زمینه از پهنای باند
- بسته اینترنتی با سرعت پایین
- عدم استفاده از سرویس کاهش پینگ نامحدود ایزی کانکت
رفع مشکل سیگنال پایین اینترنت همراه اول
- بررسی میزان سیگنال:همیشه سعی کنید گوشی تلفن یا مودم همراه اول خود را در نزدیک ترین نقطه به دکل قرار دهید و همچنین می توانید با برنامه هایی مثل PingTools میزان سیگنال خود را بررسی کنید و بهترین نقطه برای قرار دادن تلفن همراه یا مودم را پیدا کنید این برنامه برای اندروید هست و می توانید ان را از گوگل پلی دریافت کنید
- پیدا کردن بهترین نقطه با موانع کمتر:سعی کنید مودم یا تلفن همراه خود را در مناطق بازتر مثل پشت پنجره بگزارید تا بهترین سیگنال را دریافت کنید
- تماس با پشتیبانی: اگر مشکل حل نشد، با ارائهدهنده خدمات اینترنت (ISP) خود تماس بگیرید.
بررسی برنامه های پس زمینه و بستن آنها در صورت استفاده از پهنای باند
- نحوه پیدا کردن برنامه های پس زمینه: Task manager را باز کنید و پردازش ها را بر حسب network مرتب کنید به طوری که پر مصرف ترین پردازش ها در بالا قرار گیرد و اگر برنامه ای میزان بالایی از پهنای باند شما را درگیر کرده است آن را غیرفعال کنید.
- نحوه بستن برنامه های پس زمینه: بعد از پیدا کردن پردازش پر مصرف و انتخاب آن با زدن گزینه End Task آن را غیرفعال کنید. توجه داشته باشید بستن بعضی از سرویس های ویندوز ممکن است باعث ناپایداری ویندوز شود.
بسته های اینترنتی با سرعت محدود
- بررسی بسته اینترنتی خریداری شده: بعضی از بسته های اینترنت با سرعت محدود از سمته اپراتور ها ارایه می شوند مثلا بسته های نامحدود TD-lte اکثرا دارای پهنای باند محدود هستند حتما بررسی کنید که بسته اینترنتی شما از پهنای باند کافی برخوردار باشد
- ارتباط wifi: در صورتی که از ارتباط وای فای برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید در نزدیک ترین نقطه ممکن به مودم قرار بگیرید و سعی کنید مانعی بین شما و مودم نباشد. در صورت امکان از اتصال کابلی استفاده کنید که به شدت تاثیر گذار خواهد بود.
- مقدار نامناسب MTU: یکی از عواملی که می تواند سرعت اینترنت شما را بهبود ببخشد تنظیم درست مقدار MTU است که در این مقاله به صورت کامل آن را توضیح داده ایم.
- تماس با پشتیبانی: اگر مشکل حل نشد با پشتیبانی همراه اول تماس بگیرید و مطمئن شوید که اینترنت با سرعت مناسب تهیه کرده اید و از آنها بخواهید سرویس شما را بررسی کنند.
لینکهای مرتبط
برای بهبود کیفیت اینترنت خود، مطالب زیر را نیز بررسی کنید:
- بررسی پارامترهای خط ADSL
- چک کردن پایداری اینترنت
- پیدا کردن مقدار MTU
- جهت مشاوره و خرید سرویس کاهش پینگ نامحدود