این راهنما، شامل اطلاعات تصحیحشده، تأییدشده و کامل درباره محتوای موجود در ONT—از مودها، شخصیتها، شخصیسازی، سیستم رتبهبندی جهانی تا رویداد ویژه "جشنواره جوکر" است.
ONT یک دورهٔ تست موقتی بود—نه یک دمو کامل. تمرکز آن روی تست فشار سرورها، تنظیم گیمپلی و دریافت بازخورد زنده بود. تمام پیشرفتها و دادههای تست پاک شدند و به بازی نهایی منتقل نشدند.
تست شبکه باز در Sonic Racing: Crossworlds
در طول تست شبکه باز، بازیکنان به موارد زیر دسترسی داشتند:
World Match (آنلاین) – مسابقات ۱۲ نفره همراه با سیستم امتیازدهی رتبه جهانی
Grand Prix (Donpa Grand Prix) – حالت آفلاین با ساختار کاپ
Time Trial – حالت تایم اتک آفلاین برای تمرین و بهینهسازی مسیر
درباره World Match و رتبه جهانی
اگرچه World Match دارای سیستم امتیازدهی جهانی بود، اما بهعنوان حالت Ranked رسمی معرفی نشد.
بازیکنان با هر مسابقه امتیاز کسب میکردند و در لیدربورد جهانی قرار میگرفتند. این سیستم حالتی بین کژوال و رقابتی داشت.
محتوای موجود در طول تست
ONT مقدار زیادی محتوا برای یک تست فنی در اختیار بازیکنان قرار داد:
1. ۹ مسیر قابل بازی
2. ۷ دنیای CrossWorlds
3. ۱۳ شخصیت قابل بازی (۱۲ شخصیت اولیه + جوکر از رویداد ویژه)
4. ۲۱ وسیله نقلیه قابل تست
5. ۴۲ گجت برای شخصیسازی عملکرد
این سطح از محتوا نشاندهنده عمق سیستم شخصیسازی در بازی نهایی بود.
رویداد ویژه: جشنواره جوکر
یکی از جذابترین بخشهای ONT، رویداد Joker Festival بود که شامل موارد زیر میشد:
1. باز کردن جوکر بهعنوان شخصیت قابلبازی
2. مکانیکهای تیمی در طول رویداد
3. جوایز ظاهری محدود و مخصوص این دوره
این رویداد باعث تعامل بیشتر جامعه در بازه تست شد.
ویژگیهای اصلی قابل انتظار
تنوع مسیرها
۹ مسیر در ۷ CrossWorlds مختلف شامل:
1. محیطهای الهامگرفته از سونیک
2. میانبُرها
3. تلهها و موانع
4. بخشهای پویا
شخصیتها
۱۳ شخصیت متفاوت با سبکهای بصری و تواناییهای مختلف.
وسایل نقلیه و گجتها
بازیکنان توانستند:
۲۱ وسیله با هندلینگهای مختلف
۴۲ گجت در زمینه بوست، گریپ، شتاب، دریفت و … را امتحان کنند.
نسخه نهایی بازی احتمالاً شامل حدود ۴۵ وسیله نقلیه و گجتهای بسیار بیشتر خواهد بود.
ایزی کانکت و تست آنلاین: نکته مهم
هیچ بخشی از مستندات رسمی ONT استفاده از ابزارهای شبکه مانند ایزی کانکت را تأیید نکرده است.
با این حال برخی بازیکنان برای کاهش پینگ یا رفع اختلالات مسیریابی از آن استفاده میکنند.
ساخت حساب ایزی کانکت در سایت رسمی
دانلود نرمافزار ایزی کانکت ( دانلود ایزی کانکت )
انتخاب Sonic Racing: Crossworlds
اجرای بازی با بهینهسازی فعال
حداقل سیستم مورد نیاز
در زمان ONT هیچ سیستم مورد نیاز رسمی منتشر نشده بود.
هرگونه اطلاعات درباره CPU، GPU یا RAM حدسی و غیررسمی محسوب میشود.
نقش CrossWorlds در گیمپلی
۷ CrossWorlds تستشده هرکدام:
تم خاص
مسیرهای متفاوت
تلهها
چیدمانهای تاکتیکی
داشتند.
اما تعداد نهایی دنیاها هنوز مشخص نیست و ممکن است تغییر کند.
خطرات محیطی
در مسیرهای ONT با موارد زیر مواجه بودید:
سکوهای متحرک
بامپرها
بوسترها
مسیرهای چندگانه
جمعبندی نهایی
تست شبکه باز Sonic Racing: Crossworlds یک پیشنمایش کنترلشده از:
مسابقات آنلاین
شخصیتها
مسیرها
سیستم شخصیسازی بود.
گرچه هویت اصلی بازی را نشان داد، اما موارد زیادی از جمله تعادل نهایی، تعداد واقعی محتوا و ساختار رقابتی—هنوز تا زمان عرضه نهایی تأیید نشدهاند.
این راهنما تنها شامل اطلاعات تأییدشده و غیرحدسی است تا از انتشار اطلاعات غلط جلوگیری شود.